Finfrämmat

Så kom dom då det äkta bondeparet från Ängetsgård !! Förberedde halmleveransen innan dom kom ska försöka få in så mycket som möjligt under tak hade jag tänkt. Så på em kom L-O och Iris så det blev några timmar trevligt snack om allt möjligt, ungefär som att vi fortsatte där vi slutade sist. Bagge byttes och kossor inspeckterades sen vinkade jag av dom. Ikväll fick jag insperation att röja i pannrummet och då är det bäst att passa på haha! Ja just ja, det är 2 pannlappar mellan Änget och Bölom. Tack så mycket !!

Kommentarer
Postat av: Gunilla Larsson

:D

2010-12-08 @ 20:19:35
Postat av: Susanne Borssén

Pannlappar, den enda jag vet som säger det är min mormor! Grytlappar heter det.

2010-12-08 @ 22:17:11
Postat av: Inger Eriksson.

Klart att det heter pannlappar :))

2010-12-09 @ 17:43:06
Postat av: Iris

Nja 2+1,4 pannlappar snarare. Men en lapp på 0,4 blir så "fnuttigt" så det paret behöll jag. Och jag är ju farmor så jag får säga (skriva) pannlappar. Det är ALLTID lika trevligt att träffa dig Stefan!

2010-12-10 @ 14:07:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0