Har inte stora förhoppningar

Vetrinär hem idag öppnade spenen så blodvattnet fick rinna ut . Penicilin och sedan karens ca 20 dar. Sedan ska jag vara där och dra ur så ofta jag kan .......äh brukar inte bli så bra det där. När jag startade för 26 år sedan var det en vetrinär som var välldigt snabb att säga inget att göra nödslakt, då ringde man söderlunds slakteri och dom kom och knäppte kossan på gården ,drog upp den och man fick en liten slant på kontot. Tror faktiskt det var bättre än att trycka i dom en massa penicilin ! Men det är min åsikt.hmm kanske man skulle lära sej att slakta själv .....

Glöggprovning på bygdegården ikväll. Föredrar vanlig glögg istället för chocklad eller lakritsglögg. Godast var Grythyttans glögg med smak av bla lingon.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Slakta själv är inget problem annars men i den här kylan blir det besvärligt...Skulle haft ett kylrum me värme! :/

2010-12-13 @ 21:34:03
URL: http://wwww.vastanalantbruk.blogg.se/
Postat av: Susanne Borssén

Håller med dig om glöggen. Vanlig smak och inte för söt ska den vara. Chokladen kan man ju äta till. Men lakritsen får vara för min del.

2010-12-13 @ 22:47:06
Postat av: Carola Lindberg

Vanlig glögg är den bästa men jag har funnit en som är lingon/blåbär och den var inte så dum den heller=)

Hoppas kossan blir frisk men som sagt......

2010-12-13 @ 23:12:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0